Trade Marketing Supervisor

Mức lương: Thỏa thuận

Đã hết hạn nộp hồ sơ - 123 lượt xem

Ngày cập nhật: 09/08/2019

Thông Tin Tuyển Dụng

Hình thức làm việc: Toàn thời gian

Chức vụ: Nhân viên

Ngành nghề: Marketing/Quảng cáo, Kinh doanh/Bán hàng, Hoạch định/Dự án

Giới tính:Không yêu cầu

Bằng cấp:Chưa cập nhật

Làm việc tại:Hồ Chí Minh


Mô tả công việc

BUSINESS: BSV
REPORTS TO: RSM & TRADE MARKETING MANAGER
HOW THE JOB ADDS VALUE:
The Trade Marketing Supervisor is responsible for the planning and implementation of trade activities of the respective region, in line with the brand and sales strategy, to ensure the sell-out target metrics will be delivered by identifying and meeting the insight/motivation of different channel partners of both direct and indirect customers.

CONTEXT:
• Higher competition from market, especially the brand awareness and product quality improvement from Dong A, Phuong Nam has resulted our flat business performance. In particularly, every province has different competitor which needs our local insight with customized programs.
• Our sales workload mapping recently showed us overload issue from the sales team, which impacted on the efficiency of the team, we need a dedicated force to do better planning for key Sell-out initiatives
• We are going to conduct/focus more on SO activities., especially regional/local activities. To maintain our premium, as competitor is more aggressive on pricing

KEY ROLE OBJECTIVES AND DELIVERABLES:
The information in this section is representative of the general role responsibilities (objectives and deliverables). The position description needs to be read in conjunction with the incumbent’s performance and development review, relevant business plan, and any procedures describing the activities that this role undertakes.

ROLE OBJECTIVES:
• Maximize sales and profitability by managing all aspects of local trade executions, activation, shopper/customer’s development & other key initiatives of business revamp, project, white areas expansion.
• Provide independent view and strategic direction and plan for the key priorities in sales and marketing functions, in alignment with key commercial strategy

ROLE DELIVERABLES:
KRA’s and Key measures of success
Trade planning at the channel level:
 Bottom up insight and propose the regional trade marketing activities plan based on national trade MKT strategy
 Reflect the key customer/local insight into the plan and contribute to the trade mkt plan/activities
 Monitor and execute all trade market initiatives in the respective region

Key Initiatives:
 Execution of store display standard
 Propose and implement customized program to achieve channel development target, including low performance and white area expansion
 Track and reporting, supporting sales in the regional execution plan; and other payment, implement process in relation with customers/trade programs

ROLE DIMENSIONS AND KEY RELATIONSHIPS:
DIMENSIONS:
Scope:
Manage and develop trade marketing member, ensure the close connection and communication with the sales and marketing team
Budget: TBC
Impact: regional sell-out metrics
Direct Reports: nil
Other
- Sales support of improvement of field performance: probably sales incentive or motivation mechanics
- Budget management of the approved mechanics: bottom up planning
KEY RELATIONSHIPS:
• Customers
• Sales & Marketing
• Finance
• Others: SC, Procurement, ….

Yêu cầu ứng viên

COMPETENCIES, QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE:

REQUIRED:
• BA degree in Marketing, Business or Sales
• 5 years’ experiences of Trade Marketing Supervisor
• Trade Marketing experience supporting retailers
SPECIFIC FUNCTIONAL COMPETENCIES REQUIRED:
• Trade marketing experiences
• Business development experience is a plus
• Relationship management
• Sales management
• Communication, Negotiation and conflict handling
• Strong/familiar with planning process & program design
• Be able to drive the change

Quyền lợi được hưởng

- Competitive salary vs the market & all the benefit programs entitled to NS BlueScope VN
- Opportunities to be trained in professional environment to maximize your potentials
- Career development within the organization

Cách thức ứng tuyển

Hồ sơ theo yêu cầu của nhà tuyển dụng khi liên hệ trực tiếp

Giới thiệu về công ty

NS BLUESCOPE VIET NAM
NS BLUESCOPE VIET NAM
9/F, Vincom Tower, 72 Le Thanh Ton St., Dist 1, HCMC
Người liên hệ: HR Department
Tập đoàn BLUESCOPE là tập đoàn thép hàng đầu của Úc, chuyên cung cấp các sản phẩm thép mạ màu và thép mạ hợp kim nhôm kẽm. Hiện Công ty có khoảng 100 nhà máy, họat động tại 17 quốc gia trên thế giới với số lượng nhân viên lên ...Chi tiết
Tập đoàn BLUESCOPE là tập đoàn thép hàng đầu của Úc, chuyên cung cấp các sản phẩm thép mạ màu và thép mạ hợp kim nhôm kẽm. Hiện Công ty có khoảng 100 nhà máy, họat động tại 17 quốc gia trên thế giới với số lượng nhân viên lên đến trên 20,000 người. NS BlueScope đầu tư vào Việt Nam từ năm 1993 với hai nhà máy: nhà máy sản xuất thép mạ hợp kim và mạ màu đặt tại Khu Công nghiệp Phú Mỹ 1, Bà Rịa – Vũng Tàu & nhà máy tại khu công nghiệp Biên Hòa, Đồng Nai. Ẩn chi tiết
Bạn đang xem tin việc làm Trade Marketing Supervisor trong ngành được tuyển dụng tại bởi NS BLUESCOPE VIET NAM. NS BLUESCOPE VIET NAM đang cần tuyển 0 người nhân sự với hình thức làm việc: Toàn thời gian cố định. Yêu cầu kinh nghiệm Không yêu cầu. Website tìm việc làm timviec24h.vn cập nhật tin Trade Marketing Supervisor cách đây lúc 08/09/2019 00:00:00. Người tìm việc lưu ý không nên đặt tiền cọc khi xin việc . Chúng tôi luôn cố gắng đưa tin tức tuyển dụng nhanh và chính xác nhất cho bạn.

NS BLUESCOPE VIET NAM

(0 đánh giá công ty) Viết đánh giá

Địa chỉ: 9/F, Vincom Tower, 72 Le Thanh Ton St., Dist 1, HCMC

Quy mô: 100-499 nhân viên


Việc làm tương tự

Trade Marketing Supervisor

Mức lương: Thỏa thuận | Hạn nộp hồ sơ: Đã hết hạn nộp hồ sơ