Claims Assessment (Sr.) Specialist
Mức lương: Thỏa thuận
Đã hết hạn nộp hồ sơ - 114 lượt xem
Ngày cập nhật: 03/10/2018
Thông Tin Tuyển Dụng
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Chức vụ: Nhân viên
Ngành nghề: Dịch vụ khách hàng, Y tế/Dược, Bảo hiểm
Mô tả công việc
Department: Claims/ Operations
Reports to: Claims Manager
* Job Scope / Position Summary:
The role is designed to carry out claim assessment in accordance with Company’s guidelines and principles; ensure service TAT, quality and productivity.
* Main Responsibility:
• Justifying the validity and completeness of claim file
• Giving out approprate requirement for information, documents and investigation
• Making sound claim assessment and accurate claim decision
• Providing excellent service to customers, agency force and others
• Handling customer’s complaint
• Monitoring pending claims and ensuring service TAT
• Taking charge of other tasks/projects as and when assigned by Claims Manager
* Key Result Area:
- Service TAT
- Claim assessment quality
- Claim assessment productivity
Reports to: Claims Manager
* Job Scope / Position Summary:
The role is designed to carry out claim assessment in accordance with Company’s guidelines and principles; ensure service TAT, quality and productivity.
* Main Responsibility:
• Justifying the validity and completeness of claim file
• Giving out approprate requirement for information, documents and investigation
• Making sound claim assessment and accurate claim decision
• Providing excellent service to customers, agency force and others
• Handling customer’s complaint
• Monitoring pending claims and ensuring service TAT
• Taking charge of other tasks/projects as and when assigned by Claims Manager
* Key Result Area:
- Service TAT
- Claim assessment quality
- Claim assessment productivity
Yêu cầu ứng viên
* Qualification and Experience Requirement:
Education:
• University degree, medical back-ground is preferred
Experience:
• 3-year experience in claim assessment or clinical experience
Skills:
• Strong analytical and judgmental skills
• Interpersonal and supervisory skills
• Good at communication, negotiation and presentation
• High level of integrity and initiatives
• Highly committed and self-motivated
• Well organized and be able to work under tight deadline and pressure
• Be familiar with computer software and usage
• Proficient in English and Vietnamese
* Line of Command:
Organizational Chart of the Department to be inserted
Claims Manager
|
Claims Assessment (Sr.) Specialist
Education:
• University degree, medical back-ground is preferred
Experience:
• 3-year experience in claim assessment or clinical experience
Skills:
• Strong analytical and judgmental skills
• Interpersonal and supervisory skills
• Good at communication, negotiation and presentation
• High level of integrity and initiatives
• Highly committed and self-motivated
• Well organized and be able to work under tight deadline and pressure
• Be familiar with computer software and usage
• Proficient in English and Vietnamese
* Line of Command:
Organizational Chart of the Department to be inserted
Claims Manager
|
Claims Assessment (Sr.) Specialist
Quyền lợi được hưởng
- Company's Policy
Cách thức ứng tuyển
Hồ sơ theo yêu cầu của nhà tuyển dụng khi liên hệ trực tiếp
Giới thiệu về công ty

GENERALI VIETNAM LIFE INSURANCE
17Floor, A&B Tower, 76 Le Lai Street, District 1, Hochiminh City.
Người liên hệ: GVL Recruitment
17Floor, A&B Tower, 76 Le Lai Street, District 1, Hochiminh City.
Người liên hệ: GVL Recruitment
Tập đoàn Generali Thành lập vào năm 1831 tại Trieste, Ý, Generali là một trong những Tập đoàn bảo hiểm lớn nhất toàn cầu. Với doanh thu phí bảo hiểm năm 2014 đạt 70 tỷ EUR, 78.000 nhân viên trên toàn thế giới phục vụ 72 triệu khách hàng tại ...Chi tiết
Tập đoàn Generali Thành lập vào năm 1831 tại Trieste, Ý, Generali là một trong những Tập đoàn bảo hiểm lớn nhất toàn cầu. Với doanh thu phí bảo hiểm năm 2014 đạt 70 tỷ EUR, 78.000 nhân viên trên toàn thế giới phục vụ 72 triệu khách hàng tại hơn 60 quốc gia, Tập đoàn Generali được Fortune Global 500 xếp hạng trong nhóm 50 công ty lớn nhất thế giới. Bên cạnh đó, nhờ vào các giải pháp bảo hiểm sáng tạo dựa trên phân tích dữ liệu nhằm nâng cao điều kiện sức khỏe và chất lượng sống của khách hàng, Generali được xếp vào nhóm 50 công ty thông minh nhất thế giới năm 2015 bởi Tạp chí công nghệ MIT Technology Review. Tại chấu Á, Tập đoàn đang hoạt động tại 10 thị trường quan trọng trong vùng bao gồm Trung Quốc, Hồng Kông, Ấn Độ, Indonesia, Nhật Bản, Malaysia, Philippines, Singapore, Thái Lan và Việt Nam. Generali Việt Nam Được Bộ Tài Chính cấp Giấy phép hoạt động số 61 GP/KDBH ngày 20/04/2011, Generali Việt Nam hiện là một trong những công ty thành viên phát triển mạnh mẽ và năng động tại Châu Á của Tập đoàn Generali. Generali Việt Nam cam kết phát triển các kênh phân phối đa dạng và sản phẩm, dịch vụ bảo hiểm phong phú nhằm đáp ứng tốt nhất nhu cầu bảo hiểm và quản lý tài chính của các cá nhân và tổ chức tại Việt Nam. Tính đến nay, Generali Việt Nam đã có các Văn phòng Tư vấn Bảo hiểm và Trung tâm Dịch vụ Khách hàng tại các tỉnh, thành phố lớn trên cả nước như: Tp. Hồ Chí Minh, Hà Nội, Đồng Nai, Hải Dương, Bà Rịa Vũng Tàu, Cần Thơ, Vĩnh Phúc, Quảng Ninh, Hải Phòng, Đà nẳng, Phú Thọ. Ẩn chi tiết
Bạn đang xem tin việc làm Claims Assessment (Sr.) Specialist trong ngành được tuyển dụng tại bởi GENERALI VIETNAM LIFE INSURANCE. GENERALI VIETNAM LIFE INSURANCE đang cần tuyển 0 người nhân sự với hình thức làm việc: Toàn thời gian cố định. Yêu cầu kinh nghiệm Không yêu cầu. Website tìm việc làm timviec24h.vn cập nhật tin Claims Assessment (Sr.) Specialist cách đây lúc 18/10/2018 00:00:00. Người tìm việc lưu ý không nên đặt tiền cọc khi xin việc . Chúng tôi luôn cố gắng đưa tin tức tuyển dụng nhanh và chính xác nhất cho bạn.
GENERALI VIETNAM LIFE INSURANCE
Địa chỉ: 17Floor, A&B Tower, 76 Le Lai Street, District 1, Hochiminh City.
Quy mô: 100-499 nhân viên