Trần Thị Thúy Hồng

Sales Assistant

Ngày sinh: 03/11/1997
Giới tính: Nữ
Tình trạng hôn nhân: Độc thân
Địa chỉ: Khương Hạ, Thanh Xuân, Hà Nội
Bạn đang xem hồ sơ ứng viên đã được phân loại trên Timviec24h. Đăng nhập nhà tuyển dụng mỗi ngày để nhận điểm xem ứng viên miễn phí.

Thông tin cơ bản

Nơi làm việc: Hà Nội
Ngành nghề: Kinh doanh/Bán hàng, Xuất nhập khẩu
Trình độ học vấn: Cử nhân
Ngày cập nhật: 06/08/2020
Kinh nghiệm: 2 năm
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Cấp bậc mong muốn: Nhân viên
Mức lương mong muốn: Thương lượng

Mục tiêu nghề nghiệp

Promoting partner development knowledge and skills in order to complete the assigned tasks well.  Improving knowledge and skills to maximize benefits for company. Becoming a professional sales assistant executive and owning extensive network relationships in related fields.

  • Mong muốn tìm được chỗ làm ổn định lâu dài
  • Mong muốn tìm được chỗ làm có cơ hội thăng tiến tốt

Kỹ năng bản thân

- English: Medium 

- Chinese: Basic

  • Kỹ năng giao tiếp
  • Kỹ năng làm việc theo nhóm
  • Giải quyết vấn đề
  • Kỹ năng thuyết trình
  • Lập kế hoạch
  • Dễ dàng thích nghi với môi trường mới
  • Tư duy sáng tạo

Kinh nghiệm làm việc

Sales Staff - Part time @ Provence Consumers Goods JSC

Hanoi • August 2017 - April 2018

- Researching knowledge of products, understanding the uses and functional of products. - Looking for customers, introducing and selling products. - Fostering and and maintaining existing customers, assisting as customer's requirement. - Receiving customer product feedback, troubleshooting and resolving complaints. - Analyzing customer consumption behavior and reporting to leader. - Presenting sales results to the board on a monthly and annual basis.

Achievements: Achieving sales turnover in 7 months

Sales Logistics - Full time @ Haba Logistics - HAN Branch

Hanoi • September 2018 - Present

- Looking for customers and introducing international shipping services. - Researching import and export market characteristics, analyzing international trade behavior and filtering targeted customers. - Contacting foreign agents in order to exchange information on the process of transporting goods. - Contacting and combining with domestic transport companies and specialized goods certification companies. - Checking the documents of import and export goods. - Following the process of transporting import and export goods, updating status of shipments to customers. - Combining with other departments in order to handle arose situations. - Receiving customer service feedback, troubleshooting and resolving complaints. - Presenting sales results weekly, monthly and quarterly.

Achievements: Achieving sales turnover in 11 months & Achieving top sales in 2 month.

Other Experience

- Understanding basically SAP software: Create project cases, enter selling costs, create purchase order,... - Understanding basically ECUS software: Transmit import and export

Học vấn bằng cấp

Thuong mai University

Hanoi • September 2015 - June 2019

Bachelor, Economic and International Business, GPA: 2.85

CEO Vietnam Ecademy

Hanoi • October 2015 - December 2019

Course: Sale Executive

DP Import-Export professional training center

Hanoi • April 2018 - June 2018

Course: Import and Export