Đinh Thị Thanh Vân

Biên phiên dịch, giáo viên tiếng Anh

Ngày sinh: 10/01/1986
Giới tính: Nữ
Tình trạng hôn nhân: Đã kết hôn
Địa chỉ: 53F Bùi Xương Trạch, Thanh Xuân, Hà Nội
Bạn đang xem hồ sơ ứng viên đã được phân loại trên Timviec24h. Đăng nhập nhà tuyển dụng mỗi ngày để nhận điểm xem ứng viên miễn phí.

Thông tin cơ bản

Nơi làm việc: Hà Nội
Ngành nghề: Biên/Phiên dịch, Giáo dục/Đào tạo, Hành chính/Văn phòng
Trình độ học vấn: Cử nhân
Ngày cập nhật: 26/05/2020
Kinh nghiệm: 5 năm
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Cấp bậc mong muốn: Nhân viên
Mức lương mong muốn: Thương lượng

Mục tiêu nghề nghiệp

  • Mong muốn tìm được chỗ làm ổn định lâu dài
  • Mong muốn tìm được chỗ làm có cơ hội thăng tiến tốt
  • Mong muốn tìm được chỗ làm có mức lương tốt

Kỹ năng bản thân

- Khả năng biên, phiên dịch tiếng Anh tốt

- Kỹ năng sư phạm tốt

- Khả năng làm việc nhóm và quản lý thời gian tốt

  • Kỹ năng tổ chức
  • Kỹ năng giao tiếp
  • Kỹ năng làm việc theo nhóm
  • Giải quyết vấn đề
  • Quản lý thời gian hiệu quả

Kinh nghiệm làm việc

04/2015- present: English interpreter and translator at Morning Star Center (the center for children with autism and intellectual disabilities)

  • Interpreting in training workshops provided by foreign experts
  • Recruiting and coordinating activities of foreign volunteers at the center
  • Translating foreign teaching materials and correspondence
  • Be in charge of fund raising activities

9/2016 – 10/2018: Part-time English teacher for elementary students.
01/2013-10/2014: Sale admin at Dai Chinh Quang Equipment JSC      
      

Responsibilities:

  • Translating technical documents.
  • Drafting correspondence, contracts
  • Filing documents in physical and digital records
  • Supporting administration duties including recruitment activities, visa application and stationery supplies control.

03/2010-12/2012: Working for Tan Co Consulting and Trading JSC

Position: Purchasing executive of procurement and planning department

Responsibilities:

  • Searching oversea suppliers, evaluating, collecting and monitoring the supplier’s information and profile.
  • Translating documents and interpreting in the conferences with foreign suppliers.
  • Making monthly quotation for the sale department, controlling price and cost for imported goods.
  • Negotiating with suppliers and drafting purchasing contracts.
  • Following up contracts and supporting logistic team.

Position: Administrator and translator at R&D department

Responsibilities:

  • Translating technical documents, manuals and interpreting for the director and foreign partners at the conferences.
  • Undertaking administrative duties: managing documents (internal and external); dealing with email enquiries; ordering stationary, etc. 

Học vấn bằng cấp

2004 – 2008: Hanoi university _ bachelor of English

Diploma of distinction        

2005 – 2009: Hanoi university _ bachelor of Chinese

Diploma of distinction

2011 – 2014: Banking academy of Vietnam _ bachelor of finance and banking

Diploma of average good